Cabinet de psihologie RUP 1CT5340
Granicerului nr.8
Constanta
Repere:
intrare din str.B.P.Hasdeu (farmacia Farmacris)
Cartier:
ZONA DACIA
Zona Geografica:
Central
Luni - Vineri
09:00
-
19:00
Pret per sedinta in lei: None
Psiholog Meda Iacob
RUP 13958
0724936060
meda12ro@yahoo.com
Doar programare telefonica
RUP
meda12ro@yahoo.com
Dezvoltare personala Publicat la data 3 Octombrie 2017, 15:07
PROGRAMUL DE DEZVOLTARE EMOTIONALA pentru prescolari– „PRIETENII LUI TOM & JERRY”
Ce este?
Programul este initiat in scopul cunoasterii si constientizarii emotiilor, formarii abilitatilor de a gasi solutii pentru ca in viitor copiii sa poata depasi fara agresivitate conflictele si pentru a avea un echilibru emotional optim prin autoreglare .
Educatia sociala si emotionala este elementul activ care imbunatateste capacitatea de invatare a copilului si previne probleme, precum violenta.In acest sens in 2002, UNESCO a demarat o initiativa mondiala pentru promovarea educatiei sociale si emotionale si a emis o declaratie cu zece principii de baza pentru implementarea ei in ministerele educatiei a 140 de tari.
In prezent, s-a dovedit stiintific ca daca ii ajutam pe copii sa isi imbunatateasca constiinta de sine si increderea in sine, sa isi controleze emotiile si impulsurile care deranjeaza si sa-si dezvolte empatia, rasplata lor va fi mai mult decat un comportament imbunatatit si va consta in performante scolare remarcabile.
Cand 95% dintre fostii studenti de la Harvard ai anilor 1940 au fost analizati la varsta matura s-a constatat ca aceia care au avut cele mai bune rezultate doar la teste, nu au reusit cel mai bine si in viata, in sensul ca n-au avut nici cele mai mari satisfactii in viata si nici cele mai fericite relatii de prietenie, nici cel mai mare salariu sau statut social in domeniu in comparatie cu cei care au avut dezvoltata inteligenta emotionala.
La copii, educatia emotionala si sociala conduce la modelarea circuitelor neuronale, la imbunatatirea memoriei de lucru implicate in invatare si la inhibarea impulsurilor suparatoare.Aceasta este baza formarii abilitatilor de solutionare a conflictelor, astfel incat sa nu ia amploare si sa se transforme in incidente.
Astfel asa cum spunea o fetita in scoala primara: „Eu consideram ca daca cineva se leaga de mine sau imi face ceva, singura solutie este cearta sau bataia sau razbunarea.Acum daca mi se face o rautate nu incerc sa raspund cu aceeasi moneda- ci sa rezolv problema.” In acest fel copilul invata sa abordeze diferit neintelegerea inca de la inceput.Aceasta misiune speram sa fie extinsa in scoli si la noi fiind un proces de dezvoltare, asa cum se practica deja in alte tari.
Beneficii:
- Dezvoltarea atentiei si a memoriei de lucru, functii vitale ale cortexului prefrontal
- Modelarea creierului astfel incat sa se previna agresivitatea , indisciplina scolara.
- Cresterea autocontrolului si tolerantei la frustrare pentru dezvoltarea echilibrului emotionl al viitorului adolescent si adult
- Controlul satisfacerii imediate a impulsurilor ceea ce ajuta viitorul adolescent sa evite riscul consumului de droguri.
- Imbunatatirea comunicarii si exprimarii emotiilor ceea ce conduce la formarea unui adult matur, independent bine integrat social
Programul - pentru prescolari se va concretiza in activitati care presupun dezvoltarea urmatoarelor capacitati:
CAPACITATI EMOTIONALE
- Identificarea si etichetarea emotiilor
- Exprimarea emotiilor
- Evaluarea intensitatii
- Controlul emotiilor
- Controlarea impulsurilor
- Cunoasterea diferentei dintre emotii si actiuni
CAPACITATI COGNITIVE
-Anticiparea consecintelor, identificarea actiunilor alternative
-Folosirea pasilor pentru rezolvarea problemelor
- Intelegerea normelor de comportament
-O atitudine pozitiva in fata dificultatilor
CAPACITATI COMPORTAMENTALE
- Nonverbal- comunicarea prin contact vizual, prin expresiile fetei, tonul vocii, gesturi
- Verbale-formularea unei cereri clare, raspuns eficient, rezistenta in fata influentelor negativive, ascultarea cu atentie a celorlalti, ajutarea celorlalti, participarea activa in grup
- Imbunatatirea comunicarii si exprimarii emotiilor ceea ce conduce la formarea unui adult matur, independent bine integrat social
Programul are scop educativ, terapia comportamentelor problema se
realizeaza in sedinte individuale de psihoterapie ale copilului si parintelui daca este cazul, la cerere.
Activitatile se desfasoara sub forma de intalniri saptamanale( o data/saptamana), duminica la h 18 sau intr-o zi a saptamanii(de luni pana joi) aleasa de comun acord.Modulul I cuprinde 10 intalniri.Metode folosite: desen, poveste, joc, discutii dirijate, joc de rol.
Adresabilitate:-prescolari grupa mare si mijlocie.
Durata: 45 minute.
Avantaj- sunt cost-eficiente (toti membrii grupului pot beneficia de interventiile realizate cu un singur copil) : 25 lei/intalnire
Pentru inscrieri:
Iacob Meda Luana
Psihoterapeut, logoped
Tel.0724936060